Bonjour Pierre,
Lacaff a écrit : ↑dim. avr. 05, 2020 4:01 pm
Voici une revue du Raal que j'ai trouvé très intéressante. L'appréciation de l'essayeur rejoint vos avis et celles de bien d'autres. Revue intéressante parce qu'elle compare le Raal avec d'autres casques de référence.
Merci pour le lien vers ce très bon test.
Je suis complètement d'accord avec ça :
These are simply the fastest, cleanest, most resolving, dynamic and realistic headphones I have ever heard.
These are easily the most resolving, detailed, headphones I’ve experienced – besting every dynamic or planar I’ve heard, and even beating the high-end electrostatic cans on custom amplification. They are merciless in how they reveal every last little detail, nuance, edit-point, background noise or artifact in the music they are fed.
Even compared to headphones already well regarded for their ability to render micro-details, such as Focal’s Utopia, the STAX SR-009S or the LB-Acoustics MySphere, the SR1a are clearly superior.
Pour les deux Mysphere, je ne suis pas en phase avec l'auteur.
Beaucoup moins d'accord avec ça :
Strictly speaking, it’s probably best not to even think of them as headphones – RAAL-requisite call them “Ear-Field™ Monitors” for a reason; they deliver a far more speaker-like listening experience than any conventional headphone I’ve tried. And they image, with depth, more like speakers than any headphone I’ve come across.
Ce n'est pas du tout le cas pour moi.
Même si le SR1a est avec les deux Mysphere, le casque le plus ouvert que je connaisse, je suis très loin de l'image que me procurent mes enceintes et bien plus près de l'image que me procurent les meilleurs casques en la matière comme le 1266 par exemple.
Midrange
Lucid, fluid, immensely detailed, completely natural and superbly coherent. This is the best-midrange performance I’ve heard out of a headphone
Pour moi, en concurrence directe avec les deux Mysphere pour ce qui concerne les médiums.
Pas non plus d'accord avec ça pour ce qui concerne le HEDDPhone et les Mysphere :
Pour mes oreilles, le HEDDPhone propose une image d'une rare profondeur et très cohérente avec sa superbe ouverture.
MySphere has a similarly wide lateral throw to the HEDDphone,
Pour mes oreilles, les Mysphere sont bien plus ouverts que le HEDDPhone....Et quasiment autant, pour ne pas dire autant, que le SR1a
The RAAL-requisite SR1a rapidly established itself as my favorite headphone, ever …
Ben oui...
Pierre